Cursuri menite să acopere lacunele existente în domeniul formării profesionale
Joi, 16 februarie 2017În cadrul sistemului de educație pentru adulți a Şcolii Populare de
Artă şi Meserii, douăzeci de ospătari şi douăzeci de recepţioneri,
angajaţi ai unităţilor de alimentaţie publică şi hoteliere au urmat cursuri de formare profesională
În cadrul sistemului de educație pentru adulți a Şcolii Populare de
Artă şi Meserii care funcţionează sub autoritatea Consiliul Judeţean
(CJ) Covasna, douăzeci de ospătari şi douăzeci de recepţioneri,
angajaţi ai unităţilor de alimentaţie publică şi hoteliere din judeţul
Covasna, au urmat cursurile de formare profesională organizate la
Grand Hotel Balvanyos.
La conferinţa de presă organizată pe această temă, Gáj Nándor,
directorul Şcolii Populare de Artă şi Meserii din Sfântu Gheorghe, a
subliniat faptul că, an de an, cursurile organizate în cadrul
instituţiei sunt adaptate nevoilor de formare ale antreprenorilor.
Peste o sută de persoane care activează în ospitalier şi în domeniile
conexe au beneficiat anul trecut de cursuri de formare profesională.
„Potrivit planurilor noastre, pe lângă cursurile de formare pentru
meserii ca ospătar, bucătar, barista, somelier, croitor sau cursuri de
pictură decorativă pe mobilier şi design interior, în acest an vom
lansa şi cursuri de formare legate de wellness şi turism balnear” – a
declarat directorul şcolii.
Consiliul Judeţean Covasna a declarat 2017 Anul turismului în judeţul
Covasna, eveniment ce va oferi programe pline de conţinut pe tot
parcursul anului. Turismul este o activitate a actorilor pieţei pe
care autorităţile judeţene şi locale o pot sprijini în mod eficient
prin diferite instituţii, de exemplu prin activități de formare.
„Şcoala Populară de Artă şi Meserii din Sfântu Gheorghe a lansat, pe
baza unei evaluări a nevoilor, cursuri de formare profesională care să
asigure participanţilor șansa de a-și câștiga traiul şi în cadrul
cărora angajaţii antreprenorilor locali, ai unităţilor de alimentaţie
publică şi hoteliere, beneficiază de cursuri de formare profesională
de înaltă calitate, aceasta contribuind la creşterea calităţii
serviciului respectiv. În 2010, zece antreprenori s-au alăturat
programului, implicând 92 de persoane, iar în acest an au beneficiat
de cursuri de formare profesională 40 de angajaţi ai patru firme” – a
spus Tamás Sándor, preşedintele CJ Covasna.
În opinia lui Mayer Gyula – specialist în industria hotelieră şi a
ospitalităţii, respectiv în domeniul comerţului şi turismului, din
cadrul Şcolii Profesionale de Bucătar din Veszprém, care participă
regulat la aceste cursuri în calitate de profesor –, piaţa
ospitalităţii şi a turismului impune o evoluţie de neoprit. Este
indispensabil ca în sectorul serviciilor să lucreze specialişti de
înaltă calitate. „Este foarte important mediul pe care l-am primit
cadou, dar pentru ca acesta să devină cu adevărat o mare valoare, sunt
indispensabile resursele umane şi formarea acestora.” Legat de
ospitalitatea din Ţinutul Secuiesc, specialistul a spus că, pe baza
experiențelor sale acumulate în judeţul Covasna,
angajaţii vor să obţină cunoştinţe maxime în domeniu, ei planifică pe
termen lung, iar dacă continuă în această direcţie, în cea ce priveşte
calitatea, aceasta va da rezultatele care se așteaptă. Un aspect
pozitiv al cursurilor de formare din judeţul Covasna constă în faptul
că acestea sunt specializate: sunt adaptate unei anumite firme şi
angajaţilor acesteia.
Szarvadi-Téglás Lóránd, directorul executiv al Grand Hotel Balvanyos,
a confirmat, de asemenea, faptul că, în prezent, recrutarea resursei
umane, a personalului calificat reprezintă cea mai mare provocare a
hotelului. Acum un an hotelul a funcţionat cu 50 de angajaţi, în
prezent unitatea lucrează cu 95 de angajaţi, iar indicele de utilizare
al hotelului a crescut la 65 la sută faţă de 28 la sută iniţial. Toate
acestea nu ar funcţiona fără un personal adecvat – a spus directorul.