Începe modernizarea completă a rețelei de drumuri din zona Baraolt
Vineri, 3 aprilie 2020Peste o lună, vor fi demarate lucrările la cea mai amplă investiție din cadrul Progarmului de Modernizare din Zona Baraolt, care constă în reabilitarea completă a tronsonului DN-12 Malnaș Băi – Micfalău – Bățanii Mari – Biborțeni – Baraolt – Podul Olt la Augustin, pe o lungime de 33 km. Consiliul Județean face această investiţie, în valoare de 75 milioane de lei, din finanțare europeană și surse proprii.
Peste o lună, vor fi demarate lucrările la cea mai amplă investiție din cadrul Progarmului de Modernizare din Zona Baraolt, care constă în reabilitarea completă a tronsonului DN-12 Malnaș Băi – Micfalău – Bățanii Mari – Biborțeni – Baraolt – Podul Olt la Augustin, pe o lungime de 33 km. Consiliul Județean face această investiţie, în valoare de 75 milioane de lei, din finanțare europeană și surse proprii.
„Dezvoltarea regiunii Baraolt este o sarcină și responsabilitate comună. Este important ca îmbunătățirea calității vieții să se realizeze în toate domeniile. În acest scop, am lansat Programul de Modernizare a regiunii Baraolt, bazat pe programul județean de dezvoltare Potsa József, pentru a avea o dezvoltare infrastructurală coordonată”, a subliniat Tamás Sándor, președintele Consiliului Județean Covasna.
Tamás Sándor a mai adăugat că investițiile trebuie să continue chiar şi în timp ce prioritatea noastră este lupta împotriva pandemiei de coronavirus. În perioada următoare, în funcție de condițiile meteorologice, vor începe lucrările de reabilitare completă a tronsonului DN-12 - Malnaș Băi – Micfalău – Bățanii Mari – Biborțeni, respectiv la drumul de centură din Baraolt până la Podul Olt de la Augustin, pe o lungime de 33 km. Achiziția publică a fost câștigată de o societate din Brașov, cu care administrația județeană a încheiat zilele acestea contractul de execuție.
„Lucrarea presupune nu doar construcția unui tronson de drum de 33 km asfaltat, dar și reconstruirea a 15 poduri, realizarea a 29 de kilometri de șanț trapezoidal în pământ, 9 kilometri de șanț cu rigolă, 6 kilometri parapet de protecție, plus realizarea a 8 kilometri de trotuare pietonale, plus 117 canale de scurgere și modernizarea a trei treceri la nivel cu calea ferată. În următorii 3-4 ani, rețeaua de drumuri a regiunii va fi complet reînnoită, deoarece pe lângă acest tronson, tot din fonduri UE, vom reconstrui drumul interjudețean Baraolt-Tălișoara-Vârghiș-granița județului Harghita, realizând astfel o deschidere a zonei atât către Brașov, cât și spre zona Odorheiu Secuiesc. Din finanțările primite din PNDL, va fi făcut podul peste pârâul Aita, iar din fonduri proprii vom asfalta restul drumurilor județene ”, a mai spus Tamás Sándor.