A fost semnat primul contract de finanţare pentru reabilitarea reţelei de drumuri din zona Baraoltului
Marți, 6 februarie 2018Contractele de finanţare cu fonduri europene în vederea modernizării drumului interjudeţean Braşov-Covasna au fost semnate, marţi, pe podul peste râul Olt, aflat la graniţa cu judeţul Braşov. Prin acest proiect, în cele două judeţe, se vor reabilita aproximativ 50 km de drumuri.
Contractele de finanţare cu fonduri europene în vederea modernizării drumului interjudeţean Braşov-Covasna au fost semnate, marţi, pe podul peste râul Olt, aflat la graniţa cu judeţul Braşov. Prin acest proiect, în cele două judeţe, se vor reabilita aproximativ 50 km de drumuri. În judeţul Covasna, proiectul vizează modernizarea a 33 km de drum, sector situat între Malnaş Băi–Micfalău–Bățanii Mari–Biborțeni–Baraolt–podul de la Augustin, iar în judeţul Braşov, proiectul reprezintă modernizarea totală a unui sector de drum în lungime de 15,5 km, cuprins între localităţile Augustin–Ormeniş–Apaţa–Măieruş. Valoarea cumulată a celor două proiecte este de peste 190 milioane lei, iar lucrările trebuie finalizate până în 2021.
Contractul semnat acum aduce o nouă perspectivă, şi anume, cea a cooperării regionale – a atras atenţia Tamás Sándor, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Covasna. „Reflecția comună care se desfăşoară de mai mulţi ani, respectarea cuvântului dat şi cooperarea au dat astăzi roade. În acest caz, judeţul Covasna a mizat pe o singură carte. Mai întâi, noi am legat proiectul de reabilitare a drumurilor judeţene, finanţat prin Programul Operațional Regional, cu cele din judeţul Braşov, apoi cu cele din judeţul Harghita. În consecință, dacă judeţul Braşov nu-şi ar fi respectat cuvântul dat sau nu-şi ar fi finalizat proiectul în timp util, atunci la noi, în judeţul Covasna totul ar fi fost perturbat. Iată, astăzi am semnat împreună cu judeţul Braşov această documentație care reprezintă o mare investiție şi, în câteva săptămâni, vom semna împreună cu judeţul Harghita şi contractele de finanţare pentru o altă investiţie importantă, reprezentând reabilitarea drumurilor în zona Baraoltului şi datorită căreia se vor moderniza încă 17 km de drumuri. Deci, în judeţul Covasna, vor fi reabilitate din fonduri europene aproximativ 50 de km de drumuri județene” – a subliniat preşedintele CJ Covasna, iar în ceea ce priveşte aeroportul de la Ghimbav, acesta a reamintit că Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe şi CJ Covasna susţin, în continuare, că vor asigura cele 6 milioane de euro necesare pentru finalizarea lucrărilor la aeroport.
Cea de a treia problemă comună cu judeţul Braşov, în domeniul infrastructurii, este chestiunea autostrăzii Braşov–Sfântu Gheorghe–Târgu Secuiesc–Bacău, deoarece actualul DN 11 este artera principală de circulaţie între Transilvania şi Moldova. „Puţini sunt cei care ştiu că municipiul Târgu Secuiesc este traversat zilnic de peste 15 mii de maşini, iar din traficul actual, 85% îl reprezintă traficul de tranzit. Din păcate însă, tot mai mulţi sunt cei care știu că acest drum se află într-o stare de degradare destul de avansată. Acesta nu trebuie plombat, ci trebuie construit un nou drum, o autostradă” – a spus Tamás Sándor, adăugând că acestea sunt cele trei probleme la care se lucrează împreună cu judeţul vecin.
În cuvântul rostit, Adrian-Ioan Veştea, preşedintele CJ Braşov, a lăudat eficacitatea cooperării dintre cele două consilii judeţene. Acesta este al doilea astfel de proiect interjudeţean, un proiect asemănător este derulat împreună cu judeţul Sibiu – după cum a afirmat preşedintele CJ Braşov.
Simion Crețu, director general Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Centru, a prezentat antecedentele acestui parteneriat, dar a vorbit şi despre strategia de infrastructură din regiune. Acesta a arătat că, datorită proiectului care vizează modernizarea drumului de legătură între DN 12 şi DN 13, se asigură o conectivitate mai bună a zonei cu principalele artere rutiere, iar acest lucru va avea un impact pozitiv asupra dezvoltării economice și turistice a regiunii.
Partea de finanţare a judeţului Covasna este de 88 de milioane de lei, din care aportul CJ Covasna este de 4,6 milioane lei. Datorită acestui proiect, drumul între localităţile Malnaş Băi–Micfalău–Bățanii Mari–Biborțeni–Baraolt şi podul de la Augustin va fi modernizat pe o lungime de 33,1 km, se vor amenaja trotuare, pe o lungime de 7,86 km, se vor reconstrui sau moderniza un număr de 15 poduri şi se vor moderniza un număr de 3 treceri la nivel cu calea ferată.
În săptămânile ce urmează, judeţul Covasna va semna împreună cu judeţul Harghita contractul de finanţare pentru celălalt proiect interjudeţean care vizează reabilitarea totală a tronsonului de drum cuprins între localităţile Baraolt–Tălişoara–Vârghiş şi limita judeţului Harghita, ceea ce reprezintă reconstruirea, în zona Baraoltului, a încă 17 km de drum judeţean.